20 February 2011

'Pemimpin Berkesan Pengurusan Berkualiti'




Haihhh..alhamdulillah lega3.dah settle 1 program. Program yang dikira memang 'havoc' dan 'kaw2' gitu ngeee. Bersesuaian dengan tema "Pemimpin Berkesan, Pengurusan Berkualiti", kami sebagai kaunselor sekolah berasa terpanggil untuk memberi pendedahan kepada ketua dan penolong ketua tingkatan tentang tugas-tugas serta tanggungjawab mereka terhadap sekolah dan kelas mereka.

Walau bagaimanapun, sedar atau tidak bahawa mereka yang menjadi ketua dan penolong ini adalah insan terpilih. Hal ini lantaran kerana bukan semua orang berpeluang menjadi seperti mereka. Hanya mereka yang dikira betul-betul layak dan berkebolehan sahaja yang terpilih. Selaras dengan itu, kami cuba menerapkan ke dalam diri mereka tentang rasa bangga serta menyemai rasa kecintaan mereka terhadap amanah yang diberikan ini. Antara tugas sebenar ketua dan penolong yang sering dipandang remeh adalah memantau rakan-rakan setingkatan yang lain bertugas membersihkan kelas mengikut jadual bertugas, memanggil guru PNP yang tidak masuk kelas dan menjaga buku kawalan kelas serta mengenal pasti rakan setingkatan yang tidak hadir ke sekolah.

Apapun, kepada semua pihak yang terlibat..macihh banyak2. Setinggi-tinggi penghargaan ciknik ucapkan. Kepada AJK pelaksana, tq3 beri kerjasama dan kepada Cikgu Zaiton selaku 'senior counsellor' merangkap 'kaunselor pembimbing'...time kasih atas teguran dan nasihat yang diberikan. Tak lupa pada cikgu Eshah, cikgu Hafiz, Cikgu Fyirhan dan cikgu Zila..u all memang bestttt...tepuk-tepuk terima kasih!!!!

No comments:

Post a Comment